Original title:
Návrh metodiky nácviku atletických dovedností se zapojením programového učebního postupu - skok do dálky
Translated title:
Suggestion of methodics of training athletic skills using programme learning system {--} long jump
Authors:
PECEKOVÁ, Petra Document type: Master’s theses
Year:
2007
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá využitím nových metod pro výuku skoku dalekého. Cílem práce je navrhnout metodiku vyučovacího bloku nácviku skoku do dálky, který by se postupně zařazoval do vyučovacích jednotek posluchačů prvního ročníku učitelství na prvním stupni základní školy. V práci se vychází z předpokladu, že s využitím programového postupu, který jsem navrhla, dojde u dětí staršího školního věku k výraznému zlepšení jejich výkonnosti a zejména ke zlepšení výkonů skoku dalekého závěsem, pro který je tento programový postup určen. This study is concerned with the usage of new methods for the training of long jump. The goal of this study is to suggest the methodics of training the long jump, which would be gradually included in the lessons for the attenders of the first year of the Study teaching for elementary school. This study is based on an assumption that by the usage of this programme, that I suggested, we will be seeing a significant improvement in the performance of the children of older pupilage. Most improvement will be seen in the jump using the hang technique, for which is this programme designed.
Keywords:
children of pupilage; long jump; programme form study; děti školního věku; programové učení; skok daleký Citation: PECEKOVÁ, Petra. Návrh metodiky nácviku atletických dovedností se zapojením programového učebního postupu - skok do dálky. České Budějovice, 2007. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Institution: University of South Bohemia in České Budějovice
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Digital Repository of University of South Bohemia. Original record: http://www.jcu.cz/vskp/4342