Original title:
Optimalizace traťového úseku Olomouc - Šumperk v km 25,7 - 28,652
Translated title:
Optimization of track section Olomouc - Šumperk km 25.7 - 28.652
Authors:
Živný, David ; Louma, Jaroslav (referee) ; Plášek, Otto (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Cílem této bakalářské práce je navrhnout optimalizaci traťového úseku Olomouc - Šumperk v km 25,7 - 28,652. Součástí práce je obnova železničního svršku a spodku dle platných norem a předpisů, zřízení jeho odvodnění, návrh technologického postupu prací a výkaz výměr. V rámci práce byla řešena úprava geometrických parametrů koleje.
This bachelor thesis aims to design a reconstruction of the track section Olomouc - Šumperk km 25,7 - 28,652. Part of the thesis is a renewal of railway superstructure and substructure that are must meet the requirements according to current standards and regulations, establishments of drainage, technological workflow proposal and bill of quantities. The Bachelor thesis is also devoted to geometric parameters of the track.
Keywords:
geometric parameters of the track; optimization of track section; Railway renewal; railway substructure; railway superstructure; technology of construction works; geometrické parametry koleje; optimalizace traťového úseku; Rekonstrukce železniční tratě; technologie provádění rekonstrukce železniční tratě; železniční spodek; železniční svršek
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/198545