Original title:
Studie nové tramvajové trati v Brně, úsek Tkalcovská - Masná
Translated title:
Study of New Tram Track in Brno, section Tkalcovska - Masna
Authors:
Cíchová, Kristýna ; Všetečka, Martin (referee) ; Říha, Tomáš (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2021
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Studie se zabývá návrhem os kolejí nové dvoukolejné tramvajové trati vedené ulicemi Tkalcovská, Podnásepní a Koželužská. Tramvajová trať je z jedné strany zaústěna v křižovatce Cejl-Tkalcovská, z druhé strany v křižovatce Křenová-Koželužská-Masná, přičemž je zde napojení přizpůsobeno tak, aby trať dále pokračovala ulicí Masnou a Hladíkovou k novému nádraží. Cílem bylo také prověřit, zda plánovanou trať lze umístit do uličního prostoru, který je navržen územní studií „Přestavbová zóna – Špitálka a okolí“. Součástí práce je také navržení nových zastávek s hmatovými úpravami a vypracování studie docházkových vzdáleností.
The study deals with the line of the track axes of the new double-track tram line led by Tkalcovská, Podnásepní, and Koželužská streets. The tram line ends on the one side at the Cejl-Tkalcovská crossroad, on the other side at the Křenová-Koželužská-Masná crossroad. Connection is adapted so that the line continues along Masná and Hladíková streets to the new railway station. Also, the aim is to check whether it is possible to place the planned line within a street space, designed by the territorial study "Přestavbová zóna - Špitálka a okolí". The bachelor thesis further contains a design of new barrier-free tram stops and elaboration of a study of walking distances.
Keywords:
barrier-free tram stops; study of tram track; study of walking distances; track geometry parameters; Tram track; bezbariérová tramvajová zastávka; geometrické parametry koleje; studie docházkových vzdáleností; studie tramvajové trati; Tramvajová trať
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/198539