Název:
Výzkum úrovně dovednosti čtení při vyučování ruštině na střední škole
Překlad názvu:
Research of the Level of Reading Skills in Teaching Russian in a Secondary School
Autoři:
Čopáková, Zuzana ; Folprechtová, Jana (vedoucí práce) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2007
Jazyk:
cze
Abstrakt: Závěrem diplomové práce věnované problematice osvojování a rozvíjení dovednosti čtení při vyučování ruštině na středních školách bych se ještě jednou ráda vrátila k definici a konečnému cíli osvojování čtení jako receptivní řečové dovednosti.. Jak bylo uvedeno, definuje odborná literatura čtení jako schopnost převádět grafickou podobu jazyka ve zvukovou na straně jedné a jako dovednost chápat myšlenkový obsah čteného na straně druhé. Žáci by si proto postupně měli osvojit nejen techniku čtení, a měli by tedy dokázat přesně identifikovat všechna písmena azbuky a cizojazyčný text přečíst foneticky správně, plynule, přiměřeně rychle a v neposlední řadě také výrazně, ale na dostatečném množství obsahově a žánrově různorodých učebnicových i mimoučebnicových textů by si měli osvojit i cílovou dovednost čtení s porozuměním včetně strategií orientačního, informativního, vyhledávacího a studijního čtení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)