Original title:
Přemostění přehrady
Translated title:
Bridging reservoir
Authors:
Kučerka, Ján ; Sliwka, Pavel (referee) ; Koláček, Jan (advisor) Document type: Master’s theses
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá návrhem nosné konstrukce silničního mostu přes přehradu. Byly zpracovány 2 varianty přemostění. Vybraná varianta je spojitý nosník o třech polích. Příčný řez je tvořen komorovým průřezem s proměnnou výškou. Konstrukce má celkovou délku 156,8 m a je budována pomocí technologie letmé betonáže. Most je navržen a posouzen podle mezních stavů na dočasné a trvalé návrhové situace. Součástí práce je statický výpočet, přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
The diploma thesis deals with the design of the supporting structure of a road bridge over a reservoir. Two variants of bridging were processed. The selected variant is a three span continuous beam. It is made of box girder cross section with a variable height. The structure has a total length of 156,8 m and is built using balanced cantilever method. The bridge is designed and assessed according to the limit states for temporary and permanent design situations. Structural analysis, drawing documentation and visualization of the bridge is part of the work.
Keywords:
balanced cantilever method; cantilever tendons; haunched box girder; road bridge; span tendons; time dependent analysis; kladné kabely; letmá betonáž; náběhový komorový nosník; silniční most; záporné kabely; časově závislá analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: http://hdl.handle.net/11012/196271