Original title:
Strategické riadenie prekladateľskej a tlmočníckej spoločnosti
Authors:
Žuchová, Simona Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Žuchová, S. Strategické řízení překladatelské a tlumočnické společnosti. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Diplomová práce se zabývá strategickým řízením překladatelské a tlumočnické společnosti. Hlavním cílem práce je identifikovat konkurenční pozici vybrané překladatelské agentury, díky čemuž je možné navrhnout vhodnou podnikovou strategii. K analýze vnějšího prostředí je použita analýza PESTE a Porterův model pěti hybných sil konkurence v odvětví. Rozbor vnitřního prostředí je převeden pomocí rozšířeného marketingového mixu 7P a finanční analýzy, jejíž ukazatele jsou následně porovnány s největšími konkurenty. Výsledky analýz slouží jako podklad pro formulaci strategií pomocí SPACE matice a SWOT matice. V závěru práce je zvolena strategie využívání dotací pro rozvoj společnosti s doporučením pro její implementaci.Žuchová, S. Strategic management of translation and interpretation agency. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2017. Thesis deals with strategic management of translation and interpretation agency. The main objective of this thesis is to identify the competitive position of the company, which makes possible to design appropriate business strategy. PESTE analysis and Porter´s five forces analysis are used to analyse the external environment. Analysis of the internal environment is done by using the 7Ps marketing mix and financial analysis. The financial indicators are compared with major competitors. Results of analyses are used for formulating strategies using the SPACE matrix and the SWOT matrix. At the end of the thesis the strategy of utilization of subsidies for company development is chosen together with recommendations for its implementation.
Keywords:
analýza vnějšího a vnitřního prostředí; finanční analýza; PESTE analýza; Porterův model pěti hybných sil; překladatelská agentura; rozšířený marketingový mix 7P; SPACE matice; strategický management; SWOT matice