Original title:
Výlohy obchodů s oděvy
Authors:
Pichová, Martina Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá výlohami obchodů s oděvy a jejich působením na potenciální zákazníky v rámci nákupního chování. Ke zjištění názorů na výlohy bylo využito především hloubkových rozhovorů s potenciálními zákazníky (n = 36) a manažery prodejen (n = 21). Doplňkovou techniku představovaly preferenční testy (n = 30). Získaná data následně umožnila identifikaci chyb v rámci tvorby výloh a následně formulaci doporučení pro vhodnou prezentaci zboží ve výlohách obchodů s oděvy.The diploma thesis deals with clothes windows displays and their influence on potential customers and their shopping customs and behaviour. Detailed interviews with potential customers (n = 36) and shop managers (n = 21) were used in order to find out opinions about windows displays. Preference tests (n = 30) were used as a complementary method. Thanks to the gained data it was possible to identify mistakes in creating windows displays and subsequently to formulate recommendations for an appropriate presentation of goods in clothes windows displays.
Keywords:
atmosféra v místě prodeje; chování spotřebitele; smyslový marketing; vizuální merchandising; výlohy obchodů