Original title:
Chování spotřebitele ve vztahu k privátním značkám
Authors:
Pešavová, Kateřina Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele ve vztahu k privátním značkám. Hlavním cílem diplomové práce bylo identifikovat faktory, které ovlivňují spotřebitele při koupi potravin privátních značek. Dílčím cílem práce bylo zjistit a popsat postoje spotřebitelů k privátním značkám a určit preference spotřebitele na zkoumaném trhu. Primární data byla získána kombinací dotazníkového šetření (n=609) a individuálních hloubkových rozhovorů (n=20). Dotazníkové šetření bylo provedeno na území České republiky v období březen až duben 2017. Zpracování dat bylo provedeno pomocí statistického softwaru Statistica 12. Získaná data posloužila k návrhu vhodné segmentace spotřebitelů a k formulaci doporučení maloobchodním projednám působících na trhu privátních značek.This diploma thesis deals with consumer behaviour towards private label brands. The main objective of this diploma thesis is to identify factors that influence consumer purchasing decisions of private label food products. This thesis also describes consumer attitudes towards private label brands and consumer preferences. Primary data (n=609) was collected through a questionnaire survey in March, April 2017 in the Czech Republic. The data was processed using the software Statistica 12. The quantitative survey was supplemented with in-depth interviews with consumers (n=20). The survey results allowed to formulate marketing recommendations for retailers which could be practically used.
Keywords:
chování spotřebitele; faktor; nákupní rozhodovací proces; postoje; privátní značky