Original title:
Využitie nástrojov online marketingu na trhu zlavových portálov
Authors:
Pasch, Roman Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá online marketingovými nástroji, jako způsobem dosažení firemních cílů na trhu slevových portálů. Cílem práce je zvýšení efektivity prodeje zvolené firmy na tomto trhu. Vlastní práce se zaměřuje na trh slevových portálů v České republice, vymezuje specifika tohoto trhu a budoucí trendy. Dále je použita analýza chování potenciálního zákazníka a analýza chování konkurence jako zdroj informací pro návrh marketingových aktivit. Výsledkem práce je zavedení brand marketingu do online marketingových nástrojů a vyčíslení nákladů spojených s navrženou strategií.The bachelor thesis is focused on online marketing tools as a way of achieving company objectives on the market of group-buying sites. The aim of the work is to increase sales efficiency of chosen company in this market. Practical part defines specifics of the group-buying sites´s market in the Czech Republic and future trends. There is also applied behavioral analysis of potential customer and analyses the behavior of competition as a source of information for creating marketing activities. The solution is introduction of brand marketing to online marketing tools and quantify the costs related with the proposed strategy.
Keywords:
online marketing; sleva; slevové portály