Original title:
Chování spotřebitelů při online nakupování
Authors:
Ostrá, Eliška Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou spotřebitelského chováním při online nakupování. Hlavním cílem práce je segmentace spotřebitelů nakupujících online a určení faktorů, které mají vliv na jejich spotřebitelské chování a následné provedení identifikace typického respondenta. Pomocí sekundárních dat je zpracována orientační analýza e-commerce trhu v ČR. Na základě zpracovaných primárních dat je určena identifikace nákupního procesu a postoje spotřebitelů k nástrojům podpory prodeje a online marketingu. Dle regresní analýzy je určena cenová citlivost spotřebitelů a jejich ochota zaplatit za vybrané nástroje podpory prodeje a nabízené služby k nákupu na e-shopech a určeny odhady akceptovatelných cenových přirážek, které jsou respondenti ochotni zaplatit. V závěru práce jsou předloženy návrhy doporučení pro e-shopy vedoucí k zvyšování spokojenosti zákazníků, a tudíž i ziskovosti.This diploma thesis investigates patterns of behaviour in the Czech online shopping market. The thesis identifies segments of online shoppers, determines the factors influencing their consumer behaviors and from this analysis identifies a typical respondent. Secondary data are used for an orientation analysis of the e-commerce market in the Czech Republic. Further analysis of primary data pro-vides insights into the effectiveness of sales promotions and online marketing tools in influencing consumer attitudes and purchasing decisions. Regression analysis helps establish the optimal price points for online products based on the price sensitivity of consumers and their responses to selected sales promotion tools. The thesis concludes with suggestions for increasing customer satisfaction on e-commerce websites and thus enhancing profitability.
Keywords:
chování spotřebitele; e-shop; online nakupování; podpora prodeje