Original title:
Návrh strategií pro maloobchod s automobily
Authors:
Menšík, Jiří Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá využitím benchmarkingu jako metodou pro srovnání zvolené firmy s přímým konkurentem. V teoretické části jsou popsány pojmy jako benchmarking, situační a finanční analýza. K dosažení cíle bakalářské práce byly využity metody popsané v teoretické části, především metoda benchmarkingu. Ze získaných informací byly zjištěny slabé stránky podniku. Pro zlepšení současné situace podniku byla navržena strategie pro odstranění slabých stránek. Tato strategie byla ekonomicky vyhodnocena.This bachelor thesis deals with the use of benchmarking as a method for comparing the selected company with a direct competitor. The theoretical part describes concepts such as benchmarking, situational and financial analysis. To achieve the goals of the bachelor thesis were used methods described in the theoretical part, especially the benchmarking. The acquired information helped to identify weaknesses. To improve the current situation of the company was used the strategy draft to eliminate weaknesses of the company. This strategy has been economically assessed.
Keywords:
benchmarking; finanční analýza; situační analýza