Original title:
Vnímání spotřebitele a jeho ochota k nakupování biopotravin
Authors:
Lozynska, Chrystyna Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] V mé bakalářské práci jsem zkoumala, jak spotřebitelé vnímají biopotraviny při nakupování. V první části práce jsem uvedla teoretické informace o ekologickém zemědělství a biopotravinách. Druhá část je věnovaná výzkumu a jeho hodnocení. V diskuzi jsem navrhla konkrétní řešení pro zvýšení poptávky po biopotravinách. V závěru jsem vše shrnula a uvedla nejdůležitější návrhy pro výrobce a prodejce biopotravin.In my bachelor thesis I investigated how consumers perceive organic food while shopping. In the first part of the thesis I introduced the theoretical information about organic farming and organic food. The second part is devoted to research and its evaluation. In the discussion, I proposed a specific solution to increase the demand for organic food. In conclusion, I summed up all the most important suggestions for organic food producers and retailers.
Keywords:
biopotraviny; ekologické zemědělství; hypotézy; marketingový výzkum; trh biopotravin