Original title:
Marketing trend of e-shops and its impact on profit
Authors:
Hrabě, David Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] This diploma focuses on online marketing trends among the Czech e-shops in 2016 and what impact does online marketing have on e-shops profit. The main sources of information to draw a conclusion include consultation with the four agencies, who are responsible for several dozen e-shops, and consultations with the two renowned online marketing specialists. Moreover, data collection was conducted from May to do December 2016. The total number of respondents in the quantitative research was 625 online shoppers and 41 e-shops. In the qualitative research were interviewed 18 e-shops. From the analyzed responses was created and overview on how online marketing trend of Czech e-shops in 2016 looks like and what impact does online marketing have on their profit.Tato diplomová práce se zaměřuje na online marketingové trendy mezi českými e-shopy v roce 2016 a také jaký vliv má online marketing na profit e-shopů. Mezi hlavní zdroje informací pro sestavení závěrů patří konzultace se čtyřmi agentura-mi, které mají na starosti několik desítek e-shopů a také konzultace se dvěma uznávanými online marketingovými specialisty. Dále sběr dat probíhal od května do prosince 2016. Celkový počet respondentů v kvantitativním výzkumu je 625 online nakupujících a 41 e-shopů. V kvalitativním výzkumu bylo dotázáno 18 čes-kých e-shopů. Z analyzovaných odpovědí byl vytvořen přehled, jak vypadá online marketing mezi českými e-shopy v roce 2016 a jaký vliv má online marketing na profit.
Keywords:
e-shopy; email marketing; marketing; online marketing; PPC; SEO