Název:
Reklama na trhu alkoholických nápojů
Autoři:
Holeňa, Tomáš Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] HOLEŇA, T. Reklama na trhu alkoholických nápojů. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2017. Bakalářská práce se zaměřuje na reklamu na trhu alkoholických nápojů. Teoretická část práce se zabývá spotřebiteli, jejich dělením a jejich nákupním chováním, marketingovým mixem, marketingovou komunikací a především reklamou - její historií, dělením, tvorbou, efektivitou a regulací. Praktická část je rozdělena na dvě části, přičemž první část obsahuje orientační analýzu předchozích výzkumů provedených na podobné téma. Druhá část se zabývá zkoumáním postoje jedinců k alkoholu, k reklamě na alkohol a identifikací prvků, které je v reklamě na alkohol zaujmou nejvíce. Výzkumnou metodou této bakalářské práce je dotazníkové šetření. Na závěr jsou na základě výsledků provedeného šetření vyvozena doporučení pro tvorbu reklamních kampaní na alkoholické nápoje z hlediska formy zpracování a z hlediska obsahu.HOLEŇA, T. Advertisement on market of alcohol beverages. Bachelor's Thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2017. This bachelor's thesis aims on advertisement on market of alcohol beverages. The theoretical part is focused on consumers, their division and consumer behaviour. It is also focused on marketing mix, marketing communication and especially on advertisement - its history, division, creation, effectiveness and regulation. The practical part is divided into two parts. In the first part there is an analysis of previous researches done on a similar topic. The second part aims on a research of respondent's attitude to alcohol, to alcohol advertisement and identification of its key elements, which makes the advertisement most interesting for the consumers. As a research method of this thesis was used a questionnaire research. At the end of this thesis, recommendations for advertising on market of alcohol beverages about the form of processing and content aspects are concluded, based on the questionnaire research results.
Klíčová slova:
alkohol; reklama; spotřebitel; spotřební chování