Original title:
Marketingová stratégia Testovacieho strediska ECDL na MENDELU v Brne
Authors:
Gašparíková, Veronika Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá návrhem marketingové strategie Testovacího střediska ECDL na MENDELU v Brně. První část objasňuje odbornou problematiku tvorby marketingové strategie sestávajíci z charakteristiky marketingového mixu služeb, jednotlivých částí situační analýzy a marketingového výzkumu. Druhá část se následně věnuje konkrétním analýzám aplikovaným na Testovací středisko ECDL a výsledkem dotazníkového výzkumu. Získané výstupy jsou použity pro navržení efektivní marketingové strategie.Bachelor thesis deals with the proposal of marketing strategy of the ECDL Test Centre at MENDELU in Brno. The first part explains the technical issues of the creation of a marketing strategy consisting of characteristics of the marketing mix of services, individual parts of situational analysis and marketing research. The second part then deals with specific analyses applied to the ECDL Test Centre and the result of questionnaire research. The outputs obtained are used to design an effective marketing strategy.
Keywords:
marketingová strategie; marketingový mix služeb; marketingový výzkum; situační analýza; Testovací středisko ECDL