Original title:
Podpora víkendových pobytů v Brně
Authors:
Feist, Patrik Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářské práce je zaměřena na navržení strategie (doporučení) pro podporu víkendové návštěvnosti města Brna. Teoretická část se blíže zaměřuje na oblast cestovního ruchu, marketingu v cestovním ruchu, strategického marketingu a na oblast marketingového mixu. V praktické části je provedena analýza současného stavu návštěvnosti Brna, odhalení profilu současného návštěvníka. Práce dále obsahuje analýzu nabídky stávajících víkendových pobytů. Na základě poznatků je navržena strategie s ohledem na typické segmenty a různá roční období, součástí je i návrh víkendových balíčků pro dané segmenty včetně propagace. Závěr práce obsahuje zhodnocení a další doporučení pro město Brno do budoucna.Bachelor thesis is focused on the designing of the strategy (recommendation) for the support of weekend stays in Brno. The theoretical part concentrates on tour-ism, tourism marketing, strategic marketing and marketing mix. In the practical part is an analysis of the current state of attendance in Brno, revealing profile of present-day visitor. The thesis also includes an analysis of current offers of week-end stays. Based on the findings is designed strategy with regard to the typical segments and different seasons, including a proposal of weekend packages for the segments, including promotion. The conclusion contains evaluation and recom-mendations for the city of Brno in the future.
Keywords:
cestovní ruch; city marketing; destinace Brno; propagace destinace; víkendové pobyty