Original title:
Marketingová strategie nábytkářského podniku
Authors:
Bařinová, Anna Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou tvorby marketingové strategie u konkrétního nábytkářského podniku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část definuje základní pojmy související s marketingem. Popsána je také historie a aktuální trendy v oblasti tvorby marketingové strategie a marketingu obecně. Data jsou čerpána z odborné literatury zabývající se danou problematikou. Informace získané z teoretické části jsou využity v praktické části práce. Ta obsahuje především komplexní analýzu daného podniku, včetně SWOT analýzy, PESTE analýzy a finanční analýzy. Také jsou zde vyhodnoceny jednotlivé složky marketingového mixu. Předmětem praktické části je zejména stanovení marketingových cílů a návrh strategie pro danou společnost. Důraz je kladen především na nástroje online marketingu. Cílem práce je vytvoření efektivní marketingové strategie, která je pro podnik přínosná.The submitted diploma thesis deals with the problematics of marketing strategy creation for a particular selected furniture company. The work is divided into theoretical and practical part. The theoretical part defines the basic concepts related to marketing. A history and current trends in the field of marketing strategy creation and marketing in general are also described here. The data are taken from the scientific literature dealing with the given problematics. Information obtained from the theoretical part is used in the practical part of the work. It mainly contains a comprehensive analysis of the enterprise, including SWOT analysis, PEST analysis, and financial analysis. Individual components of the marketing mix are also evaluated here. A setting of marketing objectives especially and a strategy proposal for the company is the subject of the practical part. An emphasis is put on the tools of online marketing primarly. The aim of the work is to create an effective marketing strategy that is beneficial for the company.
Keywords:
marketingová strategie; online marketing; PESTE analýza; SWOT analýza