Original title:
Education of children in rural areas of developing country
Authors:
Podešvová, Barbora Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The thesis aimed to the use of Dalton Education Plan to improve the education of children in rural areas of developing countries generally, and bilingual education. To achieve this, effects of education on society was described, further, education system and bilingual education were defined, and situation of English and Quechua language in education system in Peru. With respect to historical, social, and cultural influences in Peru, the model development project was proposed in order to level of education be increased through the implementation of English and Quechua language taught by Dalton Education Plan in primary school situated in the native community of Chirikyacu, San Martín regionTato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku vzdělání dětí a mladistvých v rurálních oblastech rozvojové země, Peru. V práci je zkoumán nejen dopad vzdělání na společnost, současný stav peruánského vzdělávacího systému, ale také role bilingvního vzdělání. S ohledem na historické, kulturní, ekonomické a sociální vlivy v Peru je v práci předložen návrh rozvojového projektu pro zlepšení vzdělání skrze zavedení anglického a kečuánského jazyka, vyučovaných podle zásad Daltonské školy do osnov základní školy v domorodé komunitě Chikiryacu v provincii Lamas, regionu San Martín.
Keywords:
bilingvální vzdělání; Peru; rurální oblasti; vzdělání dětí