Original title:
Promotion of fair trade products in fitness nutrition in the Czech republic
Authors:
Nováková, Alice Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The aim of this bachelor thesis is the promotion of Fair trade goods to a broader spectrum of people via online fitness magazines. The thesis is divided into two parts. The first theoretical part provides information about fair trade and free trade, defines the basic concepts related to fair trade and also mentions the current problems. In the second, analytical part, the concrete situation of fair trade products in the Czech fitness community is discussed. It reveals how to promote fair trade products to a broad spectrum of customers. In the closing paragraphs of this work the whole plan is evaluated and recommendations are made whether to successfully implement the fair trade products or not.Cílem této bakalářské práce je téma propagace zboží spravedlivého obchodu širšímu spektru lidí prostřednictvím online fitness magazínů. Práce je rozdělena do dvou částí. První teoretická část poskytuje informace o spravedlivém obchodu a volném obchodu, definuje základní pojmy týkající se spravedlivého obchodu a také uvádí aktuální problémy. Dále je zjišťována konkrétní situace výrobků spravedlivého obchodu v české fitness komunitě, prostřednictvým výsledků dotazníkových šetření. Tato práce odhaluje, jak propagovat produkty spravedlivého obchodu široké škále zákazníků. V závěrečných odstavcích této práce je vyhodnocen celý výsledek dotazníkového šetření a je diskutováno, zda mohou být tyto produkty úspěšně zařazeny do spojistosti fitness výživy.
Keywords:
fair trade; fitness magazín; free trade; online propagace; podpora; výživa