Original title:
Hodnocení utuženosti půdy v kolejových řádcích za použití minimalizačních technologií
Authors:
Daněk, Tomáš Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato práce popisuje a kvantifikuje rozdíly půdních fyzikálních vlastností v kolejových řádcích v pšenici ozimé a řepce ozimé. Obě plodiny byly pěstovány na sousedních pozemcích, které mají shodnou BPEJ. Odběr probíhal jednou během vegetace a podruhé těsně po sklizni u řepky a těsně před sklizní u pšenice. V každém termínu odběru byly odebírány vzorky ve 3 opakováních u každého pozemku. Vzorky se odebíraly v koleji, v prostoru mezi kolejemi a kontrola byla mezi jednotlivými jízdami. U obou plodin se používá ke zpracování půdy před setím minimalizace. Rozdíly jsou očekávány jak v rámci jednoho pozemku se stejnou plodinou, tak i rozdíly mezi plodinami. Díky odlišné agrotechnice řepky a pšenice, kde je do řepky více vjezdů mechanizací, očekáváme větší utužení v kolejových řádcích řepky.This paper describes and quantifies the differences soil physical properties in rail lines in winter wheat and winter rape. Both crops were grown on adjacent land, which have the same BPEJ. Sampling was conducted once during the growing season and the second time just after the harvest of rape, and just before harvest wheat. In each term sampling, samples were taken at 3 repetitions for each plot. Samples were taken in the track in the space between the rails and the control was between sessions. Both crops are used to process the soil before sowing minimization. The differences are expected to land in one of the same crop, as well as differences between crops. Due to different agrotechnics rape and wheat, where the entrances to rape more mechanization, we expect more consolidation in the tramlines rape.
Keywords:
kolejové řádky; minimalizace; pšenice; půdy; utužení; řepka