Název:
Hodnocení bonity klientů při získávání úvěru v bance
Autoři:
Šlapalová, Anežka Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení bonity klientů při získávání úvěru u Komerční banky, a.s., která patří mezi jednu z největších a nejvyužívanějších bank České republiky. Práce je rozdělena na literární rešerši a vlastní část práce. Literární rešerše charakterizuje a vysvětluje základní pojmy na téma řízení úvěrů a úvěrové analýzy. Jsou zde popsány jednotlivé metody a modely pro posouzení bonity klientů, které jsou dále využity v praktické části a jsou základem pro vyhodnocení úvěruschopnosti klienta. Ve druhé části práce je analyzována Komerční banka, a.s., u které jsou rozebrány její poskytované úvěrové produkty a dále na modelových případech provedeny konkrétní úvěrové procesy a úvěrové analýzy.The diploma thesis is focused on the appreciation of clients' creditworthiness in obtaining loans at Komerční banka, a.s., which is one of the largest and most widely used banks in the Czech Republic. The work is divided into literary research and practical part. Literary research characterizes and explains the basic concepts of credit management and credit analysis. There are described different methods and models for assessing the creditworthiness of clients, which are further used in the practical part and are the basis for assessing the client's creditworthiness. The second part of the thesis analyzes Komerční banka, a.s., where its loan products are analyzed, and specific credit processes and credit analyzes are explained in model cases.
Klíčová slova:
bonita klientů; rating; scoring; úvěrová analýza; úvěrové riziko; úvěrový proces