Název:
Proposal of recommendations to Brno universities on how to attract Chinese students
Autoři:
Wei, Wei Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2020
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] With the trend of internationalization and globalization, there is an increasing number of Chinese students who choose to pursue higher education in European countries. The Czech Republic is not lagging behind either, the number of Chinese students is visibly growing. The purpose of this thesis is to investigate the major factors influencing Chinese students’ decision-making of an overseas study destination and to provide marketing campaign recommendations to universities in Brno on how to attract more Chinese students. The main data source was primary research via in-depth interviews (n = 15) and online questionnaires (n = 158), group discussion and author’s own experience. The findings suggest that universities in Brno have the potential to win more Chinese students to study there. The city of Brno offers students a low-cost and attractive study environment. Recommendations for university managements were provided.Spolu s trendem internacionalizace a globalizace roste počet čínských studentů, kteří vy-hledávají vysokoškolsk vzdělání v Evropě. Česká republika nezůstává pozadu, počet čín-ských studentů narůstá i zde. Účelem této práce je zkoumat faktory, které ovlivňují čínské studenty při jejich rozhodování ohledně místa jejich zahraničního studia, a navrhnout do-poručení pro brněnské univerzity, jak přilákat více čínských studentů. Hlavním zdrojem primárních dat byly hloubkové rozhovory (n = 15), online dotazníkové šetření (n = 158), skupinová diskuse a autorčiny osobní zkušenosti. Výslekdy naznačují, že brněnské univerzity mají potenciál přilákat ke studiu více čínských studentů. Brno nabízí nákladově výhodné a atraktivní studijní prostředí. Práce navrhuje pro vedení univerzity v závěru doporučení.
Klíčová slova:
Brno; globalizace; internationacionalizace; marketing univerzit; vysokoškolské vzdělávání; vyšší vzdělání; čínští studenti