Original title:
Nákupní chování spotřebitelů na trhu se zeleninou v České republice
Authors:
Stehnová, Nela Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] STEHNOVÁ, N., Nákupní chování spotřebitelů na trhu se zeleninou v České republice. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Diplomová práce se zabývá poznáním situace na trhu se zeleninou v České republice. V první části je sledován vývoj osevních ploch, sklizně, spotřeby, spotřebitelských cen a vývoj zahraničního obchodu zeleniny v posledních letech. Další část práce se zabývá faktory, které ovlivňují nákupní chování spotřebitelů na trhu se zeleninou. Tito spotřebitelé jsou následně pomocí shlukové analýzy rozděleni do jednotlivých segmentů. V neposlední řadě se práce zabývá také poznáním českých producentů zeleniny. Na závěr jsou zformulována doporučení pro spotřebitele, producenty i obchodníky, kteří se na tomto trhu vyskytují.STEHNOVÁ, N., Shopping behaviour of consumers on the vegetable market in the Czech Republic. Diploma thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2020. The diploma thesis describes the situation on the vegetable market in the Czech Republic. The first part of the thesis monitors the development of sowing areas, harvest, consumption, consumer prices and the development of foreign trade of vegetables in recent years. The next part of the thesis deals with factors affecting shopping behaviour of consumers on the vegetable market. These consumers are further divided into individual segments by means of cluster analysis. Not least, the thesis also includes the research of Czech vegetable producers. At the end of the thesis are formulated recommendations for the consumers, producers and traders on the vegetable market.
Keywords:
marketing; nákupní chování; spotřebitel; výzkum; zelenina