Original title:
Návrh marketingové strategie - hmyzí protein jako běžná součást lidského jídelníčku
Authors:
Kopúnová, Kateřina Document type: Bachelor's theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou marketingové strategie pro produkty s obsahem hmyzu, jehož některé druhy jsou díky nové legislativě v Evropské unii zařazeny na seznam nových potravin. Cílem je návrh marketingových strategií na základě SWOT analýzy, které by pomohly ke zvýšení prodejů hmyzích produktů v České republice. Tato SWOT analýza vychází z literární rešerše, která se zabývá entomofagií, konkrétně její historií, současnou praxí, enviromentálními a nutrič-ními aspekty ve srovnání s masem a legislativou v Evropské unii. Dalším podkla-dem byla provedená analýza společností v USA a EU, jenž se již prodejem těchto produktů zabývají, a také výsledky dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 445 respondentů. Výsledkem bylo vytvoření 4 marketingových strategií, na jednu z nich byly také vyčísleny náklady.This bachelor thesis deals with the creation of a marketing strategy for products containing insects, some of which are included in the list of novel foods thanks to new legislation in the European Union. The aim is to design marketing strate-gies based on SWOT analysis, which would help to increase sales of insect prod-ucts in the Czech Republic. This SWOT analysis is based on a literature research dealing with entomophagy, namely its history, current practice, environmental and nutritional aspects compared to the meat and legislation in the European Un-ion. Another source was an analysis of companies in the USA and the EU, which are already engaged in the sale of these products, and also the results of a question-naire survey, which was attended by 445 respondents. The result was the creation of 4 marketing strategies, and on one of them were also calculated the costs.
Keywords:
Dotazník; entomofagie; hmyz jako potravina; jedlý hmyz; marketingová strategie; marketingový výzkum; SWOT analýza