Original title:
Nákupní chování a loajalita zákazníka na trhu kávy v České republice
Authors:
Galušková, Klára Document type: Master’s theses
Year:
2020
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá nákupním chování spotřebitele a loajalitou zákazníka na trhu s kávou v České republice. Obsahuje krátký přehled trhu kávy v České republice, jeho velikost a vývoj, přehledně mapuje trh kaváren a na základě primárních dat zjišťuje preference a faktory ovlivňující spotřebitele při konzumaci a nákupu kávy. Primární data jsou získána dotazníkovým šetřením (n=446) a hloubkovými rozhovory (n=5). Kvantitativní výzkum dále vede k určení hlavních faktorů, které ovlivňuje nákupní chování spotřebitele. Na základě výsledků jsou vypracována doporučení pro oblast marketingových strategií zainteresovaných subjektů na trhu.This diploma thesis deals with consumer behavior and loyalty in the Coffee market in the Czech republic. It contains a brief overview of the Coffee market in the Czech Republic, its size and its evolution. It maps the Coffee house market and based on primary data identifies preferences and factors that affect consumers the most when drinking or buying coffee. Primary data are obtained through questionnaire surveys (n=446) and in-depth interviews (n=5). Furthermore, quantitative research leads to the identification of the main factors that influence consumer behavior. Based on the results, recommendations for marketing strategies of market stakeholders are developed.
Keywords:
chování spotřebitele; identifikace faktorů; loajalita zákazníka; trh kávy v České republice