Original title:
Recommendations for marketing of Azerbaijani wine in Azerbaijan
Authors:
Ahmadova, Laman Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] The main objective of this thesis is to define recommendations for Azerbaija-ni wine market. The primary data was collected via online questionnaire survey in Azerbaijan (n = 279), in-depth interviews (n = 5) and author’s own experience. Quantitative data were processed in IBM SPSS statistics software. The results show the effectiveness of state programs on the development of wine production and increasing of consumption of Azerbaijani wines.Hlavním cílem této práce je definovat doporučení pro azerbajdžánský trh s vínem. Primární údaje byly shromážděny prostřednictvím on-line dotazníkového šetření v Ázerbájdžánu (n = 279), hloubkových rozhovorů (n = 5) a vlastní zkušenosti autorky. Kvantitativní data byla zpracována ve statistickém softwaru IBM SPSS. Výsledky ukazují efektivitu státních programů na rozvoj produkce vína a zvýšení odbytu azerbajdžánských vín.
Keywords:
marketing vína; marketingový výzkum; preference spotřebitelů; víno; Ázerbájdžán