Original title:
Komunikačná stratégia ústavu informatiky PEF MENDELU
Authors:
Tilňaková, Dominika Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Tilňaková, D., Komunikační strategie ústavu informatiky PEF MENDELU. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Práce je zaměřena na vytvoření návrhu marketingové komunikační strategie pro Ústav informatiky PEF MENDELU na rok 2018/2019. K splnění cíle vede situační analýza, která obsahuje analýzu PEST, Porterovu analýzu pěti konkurenčních sil, analýzu konkurence a SWOT analýzu. Primární data jsou získána dotazníkovým šetřením, jehož výsledky jsou dále zpracovány. Výstupy analýz poskytují základ, podle kterého jsou navrhnuty doplňující komunikační aktivity a následný ročný strategický plán marketingové komunikace zaměřený zejména na rozšíření online marketingu.Tilňaková, D., Communication strategy of the Department of Informatics PEF MENDELU. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2018. The thesis aims to create a marketing communication strategy proposal for the Department of Informatics PEF MENDELU for year 2018/2019. Situation analysis containing of PEST analysis, Porter's five forces analysis, competitive analysis and SWOT analysis is used to fulfill the goal. Primary data is obtained by questionnaire survey, the results of which are further processed. Based on the analyses outputs, supplementary communication activities and follow-up strategic marketing communication plan are designed. The proposed plan is mainly focusing on expanding online marketing.
Keywords:
dotazníkové šetření; komunikační strategie; online marketing; situační analýza; Ústav informatiky PEF MENDELU