Original title:
Marketingová strategie firmy vstupující na trh mikroúvěrů
Authors:
Rezler, Ondřej Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Rezler, O. Marketingová strategie firmy vstupující na trh mikroúvěrů. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018 Bakalářská práce se zabývá návrhem marketingové strategie firmy vstupující na trh mikroúvěrů. V literární rešerši je představena problematika mikroúvěru a použitých analýz. Praktická část obsahuje zhodnocení trhu mikroúvěrů v České republice mezi nebankovními společnostmi podle analýz z literární rešerše, včet-ně identifikace cílových skupin na základě vlastního dotazníkového šetření. Hlav-ním cílem je na základě výsledků navrhnout optimální marketingovou strategii, která povede k vytvoření zákaznické základny firmy a spokojenosti zákazníků.Rezler, O. Marketing strategy of the company entering the microcredit market. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2018. The bachelor thesis deals with the design of the marketing strategy of the compa-ny entering the microcredit market. In the literary research there is introduced the issue of microcredit and used analyses. The practical part includes evaluation of microcredit market in Czech Republic among non-banking companies on the basis of analyses from literary research, including identification of target groups based on own questionnaire survey. The main objective is to propose an optimal marketing strategy based on results, which will lead to the creation of a customer base and customer satisfaction.
Keywords:
marketingová strategie; mikroúvěr; segmentace trhu