Original title:
Nákupní chování spotřebitelů na trhu s mléčnými produkty
Authors:
Pometlová, Ludmila Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá chováním spotřebitelů na trhu s mléčnými produkty. Cílem práce je identifikovat faktory, které ovlivňují nákupní chování spotřebitele. Výsledky dotazníkového šetření mezi spotřebiteli poukázaly na faktory, kterými jsou zákazníci ovlivněni, především na vnímanou kvalitu mléčných produktů, nejčastější nákupní místa a zemi původu. Dotazníkového šetření se zúčastnilo celkem 404 respondentů. V práci byly rozebrány a zhodnoceny marketingové nástroje, které ovlivňují spotřebitele při výběru a nákupu mléčných produktů. Na základě provedeného šetření je charakterizován typický spotřebitel specializovaných prodejen a supermarketů a jsou navržena doporučení pro subjekty, které mléčné produkty prodávají.The bachelor thesis deals with the behaviour of consumers in the dairy products market. The aim of the thesis is to identify factors that influence the consumer´s purchasing behaviour. The results of the questionnaire survey among consumers highlighted customer influencing factors. The main factors were perceived quality of dairy products, the most frequent shopping places and the country of origin. 404 respondents participated in the questionnaire survey. The marketing tools influencing consumers in the selection and purchase of dairy products have been analysed and evaluated. Based on the survey, a typical consumer of specialized stores and supermarkets is characterized, there are also suggested some recommendations for subunits selling dairy products.
Keywords:
kvalita; maloobchodní formáty; marketingové nástroje komunikace; mléčné produkty; nákupní chování; nákupní místo