Original title:
Marketingová komunikacia mesta Banská Štiavnica ako pamiatka UNESCO
Authors:
Michaličková, Petra Document type: Bachelor's theses
Year:
2018
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem bakalářské práce je návrh nové marketingové strategie pro město Banská Štiavnica, které je zařazené na Seznamu světového dědictví UNESCO. Marketingová strategie byla navržena společně s rozpočtem a harmonogramem. Praktické části předcházela analýza současné situace, která byla uskutečněná dotazníkovým šetřením a řízenými rozhovory, na základě kterých byla vypracována SWOT analýza. Teoretickou část tvoří literární přehled, zejména pojmy z cestovního ruchu a marketingové strategie destinace.The main goal of the bachelor thesis is to create a new marketing strategy for the city Banská Štiavnica, which is included in the UNESCO List of World Heritage. The marketing strategy was designed together with the budget and timetable. The practical part was preceded by an analysis of the current situation, which was carried out by questionnaire survey and interviews according which the SWOT analysis was created. The theoretical part is made by literary overview, especially the definitions connected with tourism and marketing strategy of destination.
Keywords:
Banská Štiavnica; cestovní ruch; destinace; kulturní dědictví; marketingová komunikace destinace; marketingová strategie; UNESCO