Original title:
Chovanie spotrebiteľa na trhu s technológiami umožňujúcimi neetické jednanie v oblasti vzdelávania
Authors:
Hudáková, Alexandra Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Technologie se dnes studentům snaží usnadnit život. Digitalizované studijní materiály nebo on-line kurzy jsou jen malým výběrem toho, co moderní doba studentům umožňuje. Tato práce se zabývá neetickým jednáním ve vzdělávání, které umožňují moderní technologie studentům. Poukazuje na hi-tech sektor ČR, na trh s technologiemi, které neetické jednání umožňují, jakož i na samotné využívání těchto technologií studenty. Práce odpovídá na otázky, kdo je typický podvádějící student, jakým způsobem podvádí a jaké jsou jeho motivace k tomuto jednání. Jedná se převážně o studenty ve věku 21-23 let, ve druhém ročníku studia prezenční formy, finančně dobře zajištěných. Pohlaví ani obor studia nemají na neetické jednání studenta vliv. Zároveň práce nastiňuje doporučení, které by školy mohly přijmout, aby zamezily neetickému jednání studentů. Jelikož neetické jednání začíná ve školách, ale následně může pokračovat v pracovním prostředí, práce také poukazuje na možné řešení pro zaměstnavatele, kteří nemají zájem o neeticky jednající zaměstnance.Technology is trying to make life easier for students today. Digitized study materi-als or online courses are just a small example of what modern era enable students. This thesis deals with technological impact on academic dishonesty. It points to the hi-tech sector of the Czech Republic, to the technology market that allows unethical behavior and to the use of these technologies by students. This thesis answers questions about who is a cheating student, how he cheats and what motivates him to do so. These are predominantly students aged 21-23, in the second year full-time study, with good financial situation. Gender or field of studies does not influ-ence the unethical behavior of the student. The thesis outlines recommendations that schools could take to prevent students from academic dishonesty. As unethical behavior begins in schools but should continue in the working environment, the thesis also points to possible solutions for employers who are not interested in unethically acting employees.
Keywords:
hi-tech; motivace; neetické jednání; podvádění; smart; spotřebitel; student; technologie; škola