Original title:
Společenská odpovědnost v bankovním sektoru
Authors:
Habarta, Roman Document type: Master’s theses
Year:
2018
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou vnímání společenské odpovědnosti klienty největších bank v České republice. Společensky odpovědné aktivity jsou v těchto institucích hodnoceny metodikou Korp a společně s kvantitativním vý-zkumem jsou základem pro navržená doporučení. Data jsou získána formou polostrukturovaných rozhovorů se zástupci bank a dotazníkovým šetřením mezi klienty. Sekundární data jsou získána z výročních zpráv a dalších dokumentů bank.Diploma thesis deals with issues of perception of corporate social responsibility by clients of the largest banks in the Czech Republic. Socially responsible activities in these institutions are evaluated by the Korp methodology and with quantitative research are the basis for the proposed recommendations. The data are obtained through semi-structured interviews with bank workers and a questionnaire survey among bank clients. Secondary data is obtained from annual reports and other bank documents.
Keywords:
banky; CSR; dotazník; metoda KORP; rozhovory