Název:
Tvorba obchodní strategie v oblasti prodeje služeb
Autoři:
Bocanová, Lucie Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2018
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bocanová, L., Tvorba obchodní strategie v oblasti prodeje služeb. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Diplomová práce zkoumá specifika rodinných podniků a jejich přístup k tvorbě obchodní strategie ve zvolené oblasti (fitness centra). Cílem práce bylo navrhnout vhodnou metodiku tvorby obchodní strategie rodinnému podniku poskytujícího fitness služby. V práci jsou uvedeny základní pojmy a poznatky popisující zkoumanou problematiku. Dále pak zahrnuje sběr primárních a sekundárních dat. Kvantitativní výzkum byl uskutečněn formou dotazníkového šetření a k vyhodnocení výsledků byla aplikována metoda statistické analýzy dat. V rámci kvalitativního výzkumu byly provedeny hloubkové rozhovory s majiteli rodinných podniků poskytujících fitness služby a také se zákazníky analyzovaného podniku. Na základě marketingového výzkumu pak byla provedena SWOT analýza, předloženy návrhy ke tvorbě obchodní strategie ve zvoleném podniku a identifikovány rozdíly tvory obchodní strategie mezi rodinnými podniky a podniky nerodinného typu.Bocanová, L., Creation of a business strategy in the field of sales of services. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2018. The diploma thesis examines the specifics of family enterprises and their approach to the creation of a business strategy in the chosen area (fitness center). The aim of the thesis was to propose a suitable methodology for the creation of a business strategy for the family business providing fitness services. In the thesis are presented the basic concepts and knowledge describing the examined problems. It also included the collection of primary and secondary data. Quantitative research was carried out in the form of a questionnaire survey and statistical analysis of data was applied to evaluate the results. Qualitative research is based to in-depth interviews with owners of family businesses providing fitness services as well as with customers of the analyzed enterprise. Based on the marketing research, a SWOT analysis was made, proposals were made for the creation of a business strategy in the selected company, and the differences between business strategies between family businesses and non-business type of business were identified.
Klíčová slova:
fitness centrum; obchodní strategie; rodinné podnikání; služby; sportovní služby; strategie