Original title:
Spotrebiteľské správanie generácie Y pri nákupe odevov online
Authors:
Stanová, Karin Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá zkoumáním spotřebitelského chování generace Y při procesu nákupu oděvů on-line a identifikací faktorů, které jej ovlivňují, s cílem navrhnout doporučení pro subjekty působící v této sféře. Za tímto účelem bylo využito dotazníkové šetření (n = 254), eye-trackingový výzkum (n = 11) a hloubkové rozhovory (n = 11), které pomáhaly hlouběji vysvětlit chování spotřebitelů. Na základě výsledků jsou navrženy doporučení a výsledky výzkumu jsou porovnány s relevantními odbornými studiemi věnujícími se této oblasti.The aim of this diploma thesis is to explore Generation Y consumers' behavior in the process of buying apparel online and to identify the factors that affect it in order to propose recommendations for subjects operating in the apparel e-commerce market. To this end, a questionnaire survey (n = 254) was used, as well as eye-tracking research (n = 11) supplemented by in-depth interviews (n = 11), which helped to further explain consumer behavior. Based on the results, recommendations are suggested and the results of the research are compared with relevant expert studies in this field.
Keywords:
e-commerce; eye-tracking; generace Y; nákup oděvů online; nákupní chování na internetu