Original title:
The Image of the Czech Republic in Finland in Tourism Context
Authors:
Selecký, Stanislav Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
eng Abstract:
[eng][cze] Thesis topic deals with the Image of the Czech Republic in Finland in Tourism context. Within the literature review, destination marketing, destination management, also buying behaviour are interpreted. The empirical part is based on a questionnaire which is elaborated and evaluated on the purpose of identifying current Image of the Czech Republic among Finns as well as a comparison of the current state with the long-term marketing plan is included.Tématem bakalářské práce je image České republiky ve Finsku v kontextu cestovního ruchu. V rámci literární rešerše, interpretace destinačního marketingu, destinačního managementu, a zároveň je také interpretováno nákupní chování. Empirická část je založena na dotazníku, který je zpracován a vyhodnocen za účelem identifikace současného image České republiky mezi Finy, a součástí je i srovnání současného stavu s dlouhodobým marketingovým plánem.
Keywords:
destinace; destinacni management; destinacni marketing; image; Česká republika