Original title:
Repositioning značky jachtařské společnosti Navigatour
Authors:
Morávková, Šárka Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá tím, jakým způsobem změnit dlouhodobé vnímání značky jachtařské společnosti Navigatour v mysli zákazníků. Teoretická část se zabývá podstatou a důležitostí značky, korporátní kultury společností a procesem repositioningu. Praktická část popisuje rekreační jachting, fungování společnosti Navigatour a na základě sběru a analýzy primárních dat je navržen postup reposi-tioningové kampaně v oblasti změny vnímání společnosti.The bachelor thesis deals with how to change the long-term perception of the Navigatour yacht brand in the mind of customers. The theoretical part deals with the essence and importance of the brand, companies corporate culture and the process of repositioning. The practical part describes recreational yachting, the functioning of company Navigatour and on the basis of collection and analysis of primary data is proposed the procedure of reposingioning campaign in the area of change of perception of the company in the mind of costumers.
Keywords:
jachting; konkurenční výhoda; korporátní kultura; Navigatour; positioning; repositioning; repositioningová kampaň; značka