Název:
Osobní branding a jeho význam na začátku profesní kariéry
Autoři:
Bernatíková, Iva Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá tématem osobního brandingu a jeho rolí na začátku profesní kariéry. Cílem této práce je zjistit význam budování osobní značky pro studenty a absolventy generace Y na začátku jejich pracovní kariéry a pro jejich potenciální zaměstnavatele. Na základě poznatků pak navrhnout marketingová doporučení pro zainteresované subjekty, jak je v budování osobní značky podpořit. Za tímto účelem byl proveden kvantitativní i kvalitativní výzkum realizovaný prostřednictvím hloubkových rozhovorů se studenty a absolventy vysokých škol různých zaměření (n = 30), se zaměstnanci firem (n = 10), jakožto potenciálních zaměstnavatelů, a prostřednictvím dotazníkového šetření (n = 312). Ze získaných dat a analýzy současné situace týkající se osobního brandingu bylo zjištěno, že zástupci generace Y i firmy o tomto pojmu povědomí mají, nicméně rozcházejí se v úrovni znalostí a uvítali by, kdyby se tím více zabývali již během studia. Z toho vycházejí i výsledná doporučení zaměřená na zavedení výuky osobního brandingu na středních a vysokých školách.The diploma thesis focuses on the topic of personal branding and its role in the beginning of a professional career. The aim of this thesis is to find out the importance of personal branding for students and graduates belonging to generation Y in the beginning of their professional career and for their potential employers. Then, based on the findings, suggest marketing recommendations for stakeholders to support Y-generation students and graduates in building their personal brand. For this purpose, the combination of quantitative and qualitative research was conducted through in-depth interviews with students and graduates of various specialization (n = 30), with recruiters (n = 10) representing the potential employers and trough a questionnaire survey (n = 312). From the data collected and the analysis of the current situation regarding personal branding, it was found that representatives of generation Y and the company representatives are aware of the personal branding concept but they differ in the level of a knowledge and would like to involved it more during the studies. The recommendation concerns an introduction of personal branding teaching at high schools and universities.
Klíčová slova:
generace Y; kariéra; marketing; osobní branding; osobní značka