Original title:
Návrh marketingové strategie
Authors:
Liszka, Tomáš Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Liszka, T. Návrh marketingové strategie. Bakalářská práce. Brno: Mendelova uni-verzita v Brně, 2019. Bakalářská́ práce se zabývá začínající firmou v odvětví svatební kinematografie. Pro tuto firmu je navržena marketingová strategie. Návrhu předchází situační analýza a práce s primárními daty. Na základě těchto analýz je navržena marke-tingová strategie pro každou proměnnou marketingového mixu. Celá práce je roz-dělena na dvě části, literární rešerši a vlastní část práce. V literární rešerši jsou odborně vysvětleny pojmy a nástroje, které jsou následně využity ve vlastní části pro samotný návrh marketingové strategie.Liszka, T. Marketing strategy. Bachelor thesis. Brno: Mendel University in Brno, 2019. This bachelor thesis is focused on a company that is starting out in the field of wedding cinematography. As a result, a concrete marketing strategy is suggested for the company. The strategy is based on marketing situation analysis and analy-sis of primary data. Based on these foundings a marketing strategy is created for every variable of the marketing mix. The thesis is split into two parts, literary re-search and the actual plan for marketing strategy. All terms and tools related to this work can be found explained in the literary research section.
Keywords:
cenová politika; makretingová strategie; marketingový mix; primární a sekundární data; segmentace; situační analýza