Original title:
Merchandising maloobchodní prodejny smíšeného zboží
Authors:
Adámková, Nikola Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Adámková, N. Merchandising maloobchodní prodejny smíšeného zboží. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou merchandisingu maloobchodní prodej-ny smíšeného zboží na vesnici. Hlavním cílem práce je zhodnocení současného stavu konkrétní maloobchodní jednotky z pohledu merchandisingu a návrh no-vých řešení a doporučení. Stanovených cílů je dosaženo na základě kvantitativního a kvalitativního výzkumu – dotazníkového šetření a osobních návštěv prodejny doplněných hloubkovými nestrukturovanými rozhovory s majitelkou prodejny. Vzorek pro vyhodnocení dotazníkového šetření tvoří 145 respondentů. Na základě vyhodnocení výzkumů byly prodejně navrženy doporučení včetně nového návrhu dispozičního řešení, uspořádání sortimentu a designu exteriéru.Adámková, N. Merchandising of grocery store. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2019. This bachelor thesis is focused on the analysis of merchandising in a grocery shop in a village. The main aim of the thesis is to evaluate the current merchandising state of the chosen shop and then to suggest new solutions and recommendations. To achieve the determined aims the study combined several qualitative and quan-titative techniques including questionnaire inquiry, personal visits and interview with the owner of the shop. The questionnaire survey assesses 145 respondents. Based on the evaluated survey layout, recommendations were suggested, inclu-ding a new design and layout of the property, an arrangement of the range of pro-ducts and exterior design.
Keywords:
chování spotřebitele; design prodejny; maloobchod; merchandising; multisenzorická komunikace; prodejna smíšeného zboží