Original title:
Návrh marketingové strategie pro vybraný "event"
Authors:
Hochvaldová, Jana Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Předmětem této bakalářské práce je rozbor současné marketingové strategie eventu „Týden kávy“. Cílem bakalářské práce je zlepšení současné marketingové strategie a navržení marketingové strategie pro event Týden kávy 2019. Práce je složena ze tří částí, první je literární rešerše, na kterou navazuje část analytická a návrhová. V první části jsou popsány teoretické poznatky zkoumaného problému. V analytické části je detailně analyzováno vnitřní a vnější prostředí eventu, na něž navazuje sběr primárních dat pomocí dotazníkového šetření. Na základě výsledků analýz jsou odhalena slabá místa eventu, která budou pomocí návrhu nové marketingové strategie odstraněna.The subject of this bachelor thesis is an analysis of the current marketing strategy of the event „Týden kávy“. The aim of this work is to improve current marketing strategy and to design new marketing strategy for the event Týden kávy 2019. The work consists of three parts, first one is literature review, next one is analytical part and the last one is the design part. In the first part of this thesis theoretical knowledge of researched isssue is described. Analytical part consists of detailed analysis of its internal and external surroundings. Subsequently primary data collection was conducted by data collection using questionnaires. Based on the results, weak spots were revealed and removed by new marketing strategy.
Keywords:
marketingová strategie; marketingový mix; Porter analýza; SLEPTE analýza; SWOT analýza