Original title:
Spotřební chování na trhu mléka a mléčných výrobků
Authors:
Píšová, Nikola Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Píšová, N., Spotřební chování na trhu mléka a mléčných výrobků. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním na trhu mléka a mléčných produktů. Ve vlastní práci jsou analyzované vývojové tendence týkající se produkce a spotřeby těchto komodit ve světě i v České republice. Podrobněji je v orientační analýze popsán cenový vývoj, který je doplněn prognostickým modelem. Hlavním cílem práce je odkrytí segmentů na trhu mléka a mléčných výrobků a následná identifikace faktorů, které ovlivňují spotřebitelské chování při nákupu zkoumaných komodit. Za tímto účelem je realizován primární výzkum, v rámci kterého je využité dotazníkové šetření. Pro segmentaci je aplikována shluková analýza a celkovým výstupem práce jsou marketingová doporučení směřována jak k podnikatelským subjektům, tak ke spotřebitelům.Píšová, N., Consumer behaviour on the market with milk and dairy products. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2019. The diploma thesis deals with consumer behaviour on the market of milk and dairy products. Developmental trends in the production and consumption of these commodities in the world and in the Czech Republic are analyzed in the thesis. The price analysis is described in more detail in the analysis of secondary data, which is complemented by a prognostic model. The aim of the thesis is to reveal segments on the market of milk and dairy products and to identify factors that affect consumer's behaviour during the purchasing. For this purpose, primary research is carried out by questionnaire survey. Cluster analysis is applied for segmentation and marketing recommendations are directed for the entrepreneurs and consumers.
Keywords:
chování spotřebitele; marketingový výzkum; mléko; mléčné výrobky; segmentace