Original title:
Spotrebiteľské správnie na trhu s alternatívnou medicínou
Authors:
Markovičová, Michaela Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na chování spotřebitelů na trhu s alternativní medicínou. Cílem práce je na základě identifikace faktorů, které jsou rozhodující pro využití produktů a služeb alternativní medicíny, definovat segmenty uživatelů na tomto trhu, analyzovat jejich typické chování a následně vyvodit závěry a doporučení pro subjekty působící na daném trhu. Orientační analýza umožnila popsat situaci na daném a konkurenčním trhu. Pomocí dotazníkového průzkumu byly získány primární data, která slouží k segmentaci spotřebitelů. Z výsledků shlukové analýzy je definovaných 5 segmentů spotřebitelů působících na daném trhu. Pro doplnění charakteristik jednotlivých segmentů je proveden kvalitativní výzkum ve formě hloubkových rozhovorů. Na závěr jsou z výsledků primární a sekundární analýzy vyvozeny závěry a doporučení pro spotřebitele a poskytovatele alternativní medicíny.The diploma thesis is focused on consumer behavior in the market of alteranative medicine. The aim of this work is identification the factors that are decisive for the use of alterantive medicine product and services, to define consumer segments in this market, analyze their typical behavior and than draw conclusions and recommendations for market players. An indicative analys has made it possible to describe the situation on this and the competitive markets. Using questionnaire survey, primary data was obtained that serves to segment consumers. From the result of the cluster analysis are define five segments of consumers operating in this market. To complement the charasteristic of individual segment was used the qualitative research in the form od in-depth interviews. The results of secondary and primary analysis enabled to come to conslusions and recommendations for consumers and alterantíve medice providers.
Keywords:
alternativní medicína; marketingový výzkum; přírodní léčiva; spotřebitelské chování