Název:
Nákupné správanie generácie Y na trhu kávy v Brne
Autoři:
Tuka, Štefan Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2019
Jazyk:
slo
Abstrakt: [cze][eng] Tuka, Š. Nákupní chování generace Y na trhu kávy v Brně. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce je zaměřena na nákupní chování generace Y na trhu kávy v Brně. Cílem diplomové práce je identifikovat jednotlivé segmenty spotřebitelů na trhu kávy v Brně, zjistit jejich preference, a na základě toho stanovit doporučení pro subjekty poskytující služby na zkoumaném trhu. K naplnění cíle je využit kvantitativní i kvalitativní výzkum. Kvantitativní výzkum je uskutečněn formou dotazníkového šetření, jehož výsledky jsou použity k segmentaci spotřebitelů pomocí shlukové analýzy. Pro doplnění charakteristik jednotlivých segmentů je použit kvalitativní výzkum ve formě hloubkových rozhovorů. Na základě získaných poznatků jsou vytvořeny 4 segmenty spotřebitelů. Subjektům poskytujícím služby na trhu kávy v Brně jsou navrženy doporučení zaměřená na jednotlivé segmenty.The diploma thesis is focused on the consumer behaviour of generation Y on the coffee market in Brno. The aim of the thesis is to identify segments of consumers in the coffee market in Brno, to identify their preferences, and on the basis of this, to make recommendations for sellers providing services on this market. For the achieving of aim is used quantitative and qualitative research. Quantitative research is carried out by questionnaire survey. The results are used to segment consumers through cluster analysis. Qualitative research in the form of in-depth interviews is used to complement the characteristics of individual segments. The output of this diploma thesis is identification of four segments on the coffee market in Brno and determination of the recommendations for sellers on this market.
Klíčová slova:
Brno; generace Y; marketingový výzkum; nákupní chování; segmentace; trh kávy