Original title:
Chování spotřebitele na trhu s nealkoholickými nápoji
Authors:
Lorencová, Kateřina Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Lorencová, K., Chování spotřebitele na trhu s nealkoholickými nápoji. Diplomová práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Diplomová práce se zabývá spotřebitelským chováním na trhu s nealkoholickými nápoji v České republice. Práce zkoumá spotřebitelské chování, český i zahraniční trh s nealkoholickými nápoji, zjišťuje vývoj spotřeby nealkoholických nápojů, preference, postoje a názory spotřebitelů. Primárně se zaměřuje na identifikaci faktorů, které spotřebitele na daném trhu nejvíce ovlivňují. V diplomové práci jsou využity techniky marketingového výzkumu, a to dotazníkové šetření (n = 503) a shluková analýza. Výstupem práce je určení hlavních faktorů ovlivňujících spotřebitelské chování na trhu s nealkoholickými nápoji, kterými jsou předchozí zkušenost spojená s chutí nápoje, snížená cena a kvalita. Dalším výstupem je charakteristika segmentů a návrhy doporučení pro prodejce nealkoholických nápojů za účelem zvýšení jejich prodejů.Lorencová, K., Consumer behaviour on the market of non-alcoholic beverages. Diploma thesis. Brno: Mendel University, 2019. This diploma thesis deals with consumer behaviour on the market of non-alcoholic beverages in the Czech Republic. Thesis examines consumer behaviour, the Czech and foreign markets of non-alcoholic beverages, determines the development of consumption of non-alcoholic beverages, preferences, attitudes and opinions of consumers. It primarily focuses on identifying the factors that affect consumers most in a given market. Techniques that are used in the thesis are marketing research, namely questionnaire survey (n = 503) and cluster analysis. The output of this thesis is the determination of the main factors influencing consumer behaviour in the non-alcoholic beverages market, which are previous experience associated with the taste of the drink, reduced price and quality. Another output is segment characteristics and suggestions for sellers of non-alcoholic beverages to increase their sales.
Keywords:
identifikace faktorů; marketingový výzkum; nealkoholické nápoje; spotřebitelské chování