Original title:
Návrh strategie pro zvýšení návštěvnosti pobočky České pojišťovny v IBC centru v Brně
Authors:
Joštová, Adéla Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Joštová, A., Návrh strategie pro zvýšení návštěvnosti pobočky České pojišťovny v IBC centru v Brně. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Bakalářská práce je zaměřena na návrh strategie, pomocí které je možné docílit vyšší návštěvnosti pobočky České pojišťovny v IBC centru v Brně. K analýze současné situace byly provedeny dva marketingové výzkumy a mystery shopping v konkurenčních pojišťovnách. Na základě zjištěných informací byla zpracována analýza vnitřního prostředí, vnějšího prostředí a SWOT matice, ve které jsou definovány silné stránky, slabé stránky, příležitosti a hrozby. Tyto podklady byly použity při tvorbě strategie, která byla následně ekonomicky zhodnocena.Joštová, A., Proposal of strategy for increasing the attendance of the Czech insurance company branch office located in the IBC center in Brno. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2019. The Bachelor thesis focuses on a suggestion of the strategy which will help to increase the attendance of the Czech insurance company branch office located in the IBC center in Brno. There were done two marketing researches and mystery shopping in the branch offices of the competitors in order to analyse the current situation. Based on the information from researches were analysed internal environment, external environment and SWOT analysis defining strong parts, weak parts, opportunities and threats. These bases were used for the proposal of the strategy which was calculated to find out its profitability.
Keywords:
analýza vnitřního prostředí; analýza vnějšího prostředí; marketingový výzkum; mystery shopping; pojišťovnictví; strategie; SWOT analýza