Original title:
Dopady e-commerce na maloobchody v České republice
Authors:
Jelínek, Richard Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Jelínek, R. Dopady e-commerce na maloobchody v České republice. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2019. Bakalářská práce se zabývá dopady e-commerce na maloobchodní prodejny v České republice. Cílem práce je zhodnocení českého B2C e-commerce trhu, včetně posouzení dopadů elektronizace obchodních procesů. První část práce je zaměřena vymezení důležitých pojmů, identifikaci faktorů ovlivňujících míru rozvoje e-commerce a ukazatelů sloužících k měření e-commerce. V práci se také zachycen vývoj elektronického obchodování, současná situace e-commerce a porovnání se zahraničím. Druhá část se věnuje marketingovému mixu vybraných e-shopů a SWOT analýze B2C e-commerce a maloobchodních prodejen.Jelínek, R. The impacts of e-commerce on retail stores in the Czech Republic. Bachelor thesis. Brno: Mendel University, 2019. The bachelor thesis deals with the impacts of e-commerce on retail stores in the Czech Republic. The purpose of this thesis is the evaluation of Czech B2C e-commerce market including assessment on the impacts of computerization of business processes. The first part is aimed on defining important concepts, identifying the factors influencing the level of e-commerce development and indicators used to measure e-commerce. The work also captures the development of e-commerce, the current situation of e-commerce and comparison with foreign countries. The second part contains marketing mix of selected e-shops and SWOT analysis of B2C e-commerce and retail stores.
Keywords:
B2C trh; elektronická komerce; maloobchod