Original title:
Chování spotřebitele ve vztahu k privátním značkám potravin na českém maloobchodním trhu
Authors:
Plecitá, Veronika Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá chováním spotřebitele ve vztahu k privátním značkám potravin na českém maloobchodním trhu. Cílem práce bylo identifikovat hlavní faktory působící na spotřebitele při nákupu výrobků privátních značek a následně určit a po-psat postoje a preference spotřebitelů k privátním značkám na zkoumaném trhu. V diplomové práci jsou použity techniky a nástroje marketingového výzkumu, kon-krétně dotazníkového šetření (N=409) a shlukové analýzy. Závěry dotazníkového šet-ření poukázaly na hlavní faktory ovlivňující spotřebitele, především pak vlastní zkuše-nost s danou značkou nebo výrobkem, vnímanou kvalitu a cenu výrobků privátních značek. Dalším výstupem práce je segmentace spotřebitelů a marketingová doporučení pro subjekty působící na zkoumaném trhu.This diploma thesis deals with consumer behaviour towards private label food brands. The main objective of this diploma thesis is to identify factors that influence con-sumer purchasing decisions of private label food products. This thesis also describes consumer attitudes towards private label food brands and consumer preferences. In the diploma thesis there are used the techniques of marketing research, namely questionnaire sur-vey (N=409) and cluster analysis. The output of the questionnaire survey highlighted customer‘s most influencing factors, such as experience, percieved quality and price. Another output of this thesis are characteristics of market segments and the recom-mendation for the subject operating on the private-label market.
Keywords:
chování spotřebitele; faktory; marketingový výzkum; nákupní rozhodovací proces; privátní značky potravin