Original title:
Chovanie spotrebiteľov pri on-line nákupe prírodnej kozmetiky
Authors:
Kopšíková, Monika Document type: Master’s theses
Year:
2019
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] KOPŠÍKOVÁ, MONIKA. Chování spotřebitelů při on-line nákupu přírodní kosmetiky. Brno, 2019. Diplomová práce. Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta. Vedoucí práce Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D. Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou spotřebitelského chování žen při on-line nakupování přírodní kosmetiky. Za využití výzkumných metod eye trackingu a řízeného hloubkového rozhovoru byly identifikovány faktory a motivy, které ovlivňují nákupní rozhodování. Pozornost byla věnována zejména zjišťování preferencí místa nákupu kosmetických produktů spolu s příčinami upřednostňování nákupu přírodní kosmetiky. Analýzou těchto faktorů byl dosažen cíl práce, kterým bylo navržení vhodných doporučení pro marketingovou komunikaci subjektů podnikajících na on-line trhu s přírodní kosmetikou.KOPŠÍKOVÁ, MONIKA. On-line consumer behaviour buying natural cosmetic products. Brno, 2019. Diploma thesis. Mendel University in Brno, Faculty of Business and Economics. Thesis supervisor Ing. Stanislav Mokrý, Ph.D. Submitted diploma thesis deals with the issues of women consumer behaviour while buying natural cosmetics on-line. Eye tracking and controlled in-depth interview were the main research methods which were used to identify factors and motives which influence buying decisions. The attention was paid to preferences and the aim was also to find out the purchase places of cosmetics products including the reasons of natural cosmetics preferences. The aim of the diploma thesis was achieved by the analysis of the factors. For instance, suggestions with appropriate recommendations for marketing communication subjects who do on-line business on the market with natural cosmetics.
Keywords:
chování spotřebitele; eye tracking; faktory ovlivňující nákupní rozhodování; hloubkový rozhovor; on-line nakupování