Original title:
Návrh stratégie rekonštrukcie ubytovacieho zariadenia
Authors:
Fajtová, Mária Lujza Document type: Bachelor's theses
Year:
2019
Language:
slo Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalarské práce je návrh strategie rekonstrukce ubytovacího zařízení, který povede ke zvýšení konkurenceschopnosti. Využívá vnější a vnitřní analýzu s cílem navrhnout změny pro ubytovací zařízení. Nejprve byla provedena literární rešerše, která se zabývá pojmy cestovního ruchu a managementu, na kterou navazuje analytická a návrhová část. V analytické části je prostřednictvím PESTE analýzy a Porterova modela pěti hybných sil shodnotené vnější prostředí a prostřednictvím rozšířeného marketingového mixu 8P, doplněného o dotazníkové šetření byly zjištěny silné a slabé stránky jakož i informace, což by si lidé přáli jako součást zařízení. V dotazníku bylo osloveno 150 respondentů prostřednictvím online dotazníku jakož i osobně formou tišteného dotazníku. Některé otázky vycházeli z marketingového mixu 4C. Následně byla sestavena SWOT matice, která sloužila k určení některých strategických cílů. Výsledná strategie byla sestavena podle rozšířeného marketingového mixu 8P a zaměřuje se na zvýšení konkurenceschopnosti, zlepšení kvality a zvýšení povědomí o zařízení.The aim of the bachelor's thesis is to propose a strategy for the reconstruc-tion of the accommodation management, which will lead to increased competitive-ness. It uses external and internal analysis to suggest changes to the accommoda-tion. Firstly, literary research has been carried out, which deals with the concepts of tourism and management, followed by the analytical and design part. In the analytical part, through the PESTE analysis and the Porter model of the five driving forces, an environmentally friendly environment has been identified and, through an expanded 8P marketing mix, complemented by a questionnaire survey, strengths and weaknesses as well as information that people would like to see as part of the facility. In the questionnaire, 150 respondents were addressed via an online questionnaire as well as in person. Some questions were based on the 4C marketing mix. Subsequently, a SWOT matrix was set up to identify some strategic objectives. The resulting strategy has been built on the 8P extended marketing mix and focuses on increasing competitiveness, improving quality, and raising awareness of the accommodation facility.
Keywords:
4C analýza; analýza vnejšího prostředí; analýza vnitřního prostredí; dotazníkové šetření; marketingový mix 8P; PESTE analýza; Porterův model pěti hybných sil; SWOT analýza