Název:
Syndrom vyhoření u pedagogů ekonomických předmětů na středních odborných školách
Autoři:
Ryšánová, Marie Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2019
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u pedagogů vyučujících ekonomické předměty na středních odborných školách. Práce cílí na analyzování míry výskytu syndromu vyhoření u zmiňované skupiny. Za tímto účelem je práce dekomponována do dvou částí. V rámci první části práce je definovaná teoretická platforma specifikující stres a syndrom vyhoření, přiblížena jsou také preventivní a nápravná opatření ve zmíněných oblastech, specifikována je také profese pedagoga. V rámci druhé části práce je realizován průzkum syndromu vyhoření na vybraných středních odborných školách v rámci kraje Vysočina. Pro účely průzkumu je využit standardizovaný dotazník Maslach Burnout Inventory (MBI). Data jsou následně analyzována a vyhodnocena. Z výstupu průzkumu jsou navrhnuta doporučení pro praxi.This bachelor thesis deals with the issue of burnout syndrome among teachers teaching economic subjects at secondary vocational schools. The work aims at analyzing the incidence of burnout syndrome in the target group. For this purpose, the work is decomposed into two parts. In the first part of the thesis there is defined a theoretical platform specifying the stress and the burnout syndrome, as well as the preventive and corrective measures in the mentioned areas. In the second part of the thesis, a survey of burnout at selected secondary vocational schools within the Vysočina Region is carried out. For the purpose of the survey, a standardized Maslach Burnout Inventory (MBI) is used. The data is then analyzed and evaluated. Recommendations for practice are suggested from the survey output.
Klíčová slova:
stres; střední odborná škola; syndrom vyhoření; učitelé ekonomických předmětů